Coretan untuk mereka yang “peduli”.

Monday, October 31, 2011

Bismillahirrahmanirahim,

Sungguh, di hari-hari yang berlalu, telinga kurniaan Allah ini diperdengarkan lagu-lagu dendangan Shoutul Harokah berkaitan tanah air tercinta, Palestina.
“Untuk mu, jiwa-jiwa kami, Untuk mu, Darah kami, Untuk mu Jiwa dan Raga kami, wahai Al-Aqsa tercinta”-Palestina Tercinta, Shoutul Harokah.

Ungkapan dan bait-bait lagu ini menaikkan rasa izzahku terhadap Masjidil Al-Aqsa, dan cinta terhadap tanah air para Anbia. Betapa berharga dan agungnya tanah air ini, namun tanah air ini dibelenggu, dijajah manusia berhatikan syaitan Sang Zionis laknatullah. Terkadang ku mendengar berita nun di Palestin, ada saudaraku yang syahid mempertahankan Masjidil Al-Aqsa,
Namun propaganda yang ku dengari di televisyen, ujarnya si hantu Zionis ini memerangi “Pengganas”,
 Walhal, siapakah yang pengganas?




31 Mac 1948: Pembunuhan di Kampung Abu Kabir. Kumpulan Hagana pimpinan si Taghut Ariel Sharon membunuh penduduk yang melarikan diri
9 April 1948: Pembunuhan kejam si jahanam zionis , dikepalai oleh Manachem Begin ke atas 250 orang islam di Dir Yassin, dan 100 daripada yang telah syahid adalah wanita. Lebih menyayatkan hati, penduduk yang masih hidup diangkut dan diletakkan di dalam trak lalu di arak di perkampungan haram Yahudi untuk direjam dengan batu
14 Mei 1948: Pembunuhan kejam yang dilakukan oleh sang jahanam zionis  ke atas 50 orang umat islam di Kampung Abu Syasyah. Sebahagian mereka ditembak, dan selebihnya kepalanya terbelah dek kapak.
11 Julai 1948: Moshi Dayan, Si jahanam yang buta sebelah matanya telah menyerang kampung Al Lad. Malahan, serangan tidak bermata diteruskan di masjid yang mana menjadi tempat perkumpulan penduduk yang ingin menyelamatkan diri. Hasilnya, 246 menemui kematian di situ. Ada yang hidup, dihalau lalu longlai di dalam kesesatan. Sang Pencabut nyawa mengakhiri kehidupan saudara-saudara yang tercinta diatas asbab kebuluran yang teramat.
29 Oktober 1948: Pembunuhan kejam tentera islam di ‘Albiyyun. Saudara-saudara tercinta diarahkan berkumpul di sebuah kawasan yang lapang lalu ditembak….

Dan hari-hari yang berlalu tidak sah tanpa kematian disebabkan kekejaman, dan kemuncaknya,

16 September 1982: Pembunuhan di Syabra dan Syatila oleh Sang Firaun Ariel Sharon. Si Celaka ini telah membunuh lebih dari 3000 saudara tersayang yang menghuni dua buah perkhemahan mangsa pelarian. Ada yang ditembak, malahan dipancung kepalanya.




Dan akhirnya, siapakah “Pengganas”?
Coretan ini hanya untuk tatapan mereka yang “peduli”. Pesanan kepada yang tidak kisah, teruskan bersarapan dengan “Nestle”, mencerahi muka dengan “Loreal”, mengunyah “McD”, disudahi dengan segelas “Coca-Cola”.

Berusahalah, biarlah sedikit. Dan akhirnya, kita punya jawapan tika menghadap yang Maha Esa. Wallahualam~~ 

0 komen:

Profesion Daie

Profesion Daie
Sungguh Kacak dan Bergaya.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP