Menjumpai kekasih yang telah lama menghilang

Tuesday, May 3, 2011

Alhamdulillah. Syukur ke hadrat Ilahi, akhirnya saya dipertemukan kembali dengan kekasih saya yang telah hilang. Saya sangat merinduinya.


Saya ingat lagi di saat kehilangannya, meraba-raba saya mencari di dalam kekusutan. Hidup dirasa serba kekurangan kerna dialah pengubat duka.



Kosong, sepi, hati ini begitu merasainya. Hari-hari yang berlalu ibarat badan yang kehilangan roh. Bayangkan, Kekasih inilah yang sentiasa mendampingi saya, siang dan malam. Hatta ketika kelas, dia begitu setia menemani saya. Dia selalu memperingatkan saya kepada Allah. Alangkah hebatnya kekasih saya. Kerna,

Tanpa dia,
Pasti, diri ini hilang arah tujuan,
Pasti, diri ini tidak keruan,
Pasti, diri ini merasa serba kekurangan,
Pasti, diri ini berada dalam kesesatan,

Alangkah hebatnya kekasih saya! Dia merupakan pemberian yang tidak ternilai dari insan bernama Hartono Murshidi. Dialah "Al-Quran Darul Iman Resam Uthmani" berwarna hitam.
Saya sangat bersyukur ketika dipertemukan kembali dengannya. Sahabat saya, Fakhrul Radzi atau gelaranya "Aji" yang menjumpainya. Saya sangat suka dan bersyukur.

Inilah Kekasih saya :-)

Dalam Al-Baqarah 2:2
"Kitab (Al-Quran) ini tidak ada keraguan padanya, petunjuk bagi mereka yang bertakwa"

Sudah pasti dan semestinya, kita pasti menjadi hamba-Nya yang bertakwa. Ini kerana dalam Al Hujurat 49:13

"Wahai manusia! Sungguh, kami telah menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang perempuan, kemudian Kami jadikan kamu berbagsa-bangsa dan bersuku-suku agar kamu saling mengenal. Sungguh, yang paling mulia di antara kamu disi Allah ilah orang paling bertaqwa. Sungguh, Allah Maha Mengetahui, Mahateliti."

"Bookmark" yang dihadiahkan oleh adik-adik ATDP :-)

Jadi,sama-samalah kita berlumba untuk menjadi yang paling bertaqwa. Kita boleh!

Peringatan dan nasihat kepada para sahabat dan diri sendiri, moga kita menjadi insan yang sentiasa berdampingan dengan Al-Quran. Namun, berdampingan sahaja tidak mencukupi, malahan kita perlu membaca dan memahami isi yang terkandung. Surat cinta Allah dan Sunah Rasullah s.a.w, adakah harta lain yang lebih berharga dari ini? Moga kita menjadi insan dan hamba-Nya yang faham Al-Quran, yang mendokong generasi Ulul Albab yang bisa menjadi Ulil Amri. Wallahualam :-)

0 komen:

Profesion Daie

Profesion Daie
Sungguh Kacak dan Bergaya.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP