Bicara Politik :-)

Wednesday, May 4, 2011

Assalamualaikum, segala puji bagi Allah yang Maha Mencipta, Nabi Muhammad s.a.w penghulu segala Nabi & Rasul dan juga para sahabat dan tabiin. Sungguh, islam mekar berkembang di dalam diri setiap manusia yang menganutinya kerna usaha dan penat lelah mereka. Sedarilah, sesungguhnya hanya islam panduan hidup untuk berjaya di dunia, malahan sukses di akhirat. Moga kita antara yang terpilih. InsyaALLAH ! :-)

Politikus: Perubahan atau Porak poranda

Bila kita bicara tentang islam, pasti ramai yang mengetahui islam itu syumul dan kamil. Tetapi, ia sekadar istilah retorika tanpa perlaksanaan yang sepatutnya. Islam mengatur urusan kehidupan manusia semenjak daripada zaman Rasullah s.a.w lagi.

Apa yang dimaksudkan dengan Politik? Saat kita dengar politik, pasti kedengaran suara-suara sumbang yang berkata "Xminatlah: Xpayahlah,politik sekarang kotor, bla bla bla.."

Politik adalah urusan kehidupan. Makan, minum, tandas, itu semuanya politik. Beruntunglah mereka yang pandai menguruskan politik mereka, tetapi semuanya berlandaskan islam.

Tapi, lihatlah zaman ini, politik begitu kotor sekali. Agama dipergulakan, malahan hujah dan idea mereka yang fasik dijadikan panduan. Ish, saya cukup tidak mengerti!
Mereka cukup hebat dengan pangkat, namun bila bicara soal islam dan hukum, ternyata fikrah mereka dangkal! Fikrah "Sekular" pembikinan Mustapha Kemal Atarturk lebih menguasai mereka, malahan sesuka hati sahaja menaburkan mehnah dan fitnah, atas dasar "membuktikan kesalahan dan menegakkan kebenaran".

Hanya jalan penyelesaian

Firman Allah s.w.t:-
"..maka putuskanlah perkara mereka menurut apa yang diturunkan Allah dan janganlah engkau mengikuti keinginan mereka dengan meninggalkan kebenaran yang telah datang kepadamu. Untuk setiap umat di antara kamu, kami berikan aturan dan jalan yang terang. .."
Al Maidah 5: 48

Sudah terang bersuluh pula. Ada aturan yang perlu kita ikuti, dan bukan suka-suka ikut pemikiran manusia yang cukup terhad dan terbatas. Firman Allah s.w.t lagi :-

"Apakah hukum jahiliah yang mereka menghendaki? (Hukum) siapakah yang lebih baik daripada (hukum) Allah bagi orang-orang yang meyakini agamanya?"
Al-Maidah: 5:50

Jangan gelapkan masa depan kanak-kanak ini kerana kebebalan pemimpin

Kita tidak perlu patuh dan taat kepada pemimpin yang tidak mengikut syariat islam. Bayangkanlah kerna mengikut telunjuk mereka di dunia, kita menemani mereka di tempat kumpulan "amalan kiri". Nauzubillah. Moga kita dijauhkan dari segala keburukan mereka, kerna pengharapan kita hanya dari yang Esa. Wallahualam :-)

0 komen:

Profesion Daie

Profesion Daie
Sungguh Kacak dan Bergaya.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP