Jangan bersedih

Monday, May 2, 2011

Alhamdulillah. Selesai satu paper. Empat lagi yang tinggal.

Tapi, syukurnya hanya kerana saya sudah selamat menjawab soalan peperiksaan, tapi sedihnya sebab saya tidak boleh menjawab dengan baik. Itulah, fikirnya tidak selari dengan zikir. Saya perlu akur paperiksaan yang saya jawab tadi tidak berjaya.. Tapi biarlah, masih ada 4 lagi yang menunggu untuk saya skor! InsyaALLAH.



Sedih. Sememangnya, saya bukanlah pelajar yang sukakan fizik. Saya perlu mensasarkan untuk mendapatkan markah penuh di dalam subjek yang punya kaitan dengan fizik (Wah) untuk lulus dengan gred kepujian.


Begitu juga dengan subjek yang ada kaitan dengan "precision". Ohh, lemahnya.. (:-(



Dan yang akhirnya, subject berkaitan dengan Pengawalan Sistem. Subjek yang cukup kompleks bagi saya.


Di akhir semester ini, kadang-kadang saya terfikir "Betul ke nie aku nk sambung Master dlm engineering? Degree ni pun tunggang terbalik"

Ya ALLAH, sememangnya waktu inilah perggantungan kepada-Mu bertambah kuat. (Moga saya bukan insan yang hanya bergantung di kala susah,malahan dikala senang).


Jangan bersedih, kerana setiap apa yang terjadi pasti ada hikmahnya. Allah pasti mahu bagi yang terbaik kepada hamba-Nya, cuma kita sebagai hamba-Nya yang perlu bersungguh-sungguh untuk mendapatkan kejayaan. Mana ada kejayaan datang bergolek.

Islam berada di mercu kejayaan kerana Rasullah s.a.w dan para sahabat bertungkus lumus, mereka cukup mulia di sisi Allah s.w.t. Mereka telah dijanjikan syurga kerana mereka benar-benar berjihad di jalan-Nya, tapi saya? Muhasabah untuk diri sendiri. Wallahualam..

0 komen:

Profesion Daie

Profesion Daie
Sungguh Kacak dan Bergaya.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP