Isi masa dengan acara

Monday, May 16, 2011

Alhamdulillah. Saya amat bersyukur, kerna masih hidup dalam nikmat iman dan islam. Nikmat yang tidak ternilai harganya, jika diujarkan nikmatnya, nescaya seluruh penceritaan hidup manusia tidak akan temu titik noktahnya.


Alhamdulillah, peperiksaan sudah berakhir. Berjaya atau tidak, saya serahkan kepada Allah s.w.t. Saya tidak harap menjadi mahasiswa yang cemerlang dalam akademiknya, kerna sedar diri ini tidak untung dalam memiliki kejayaan itu, kerna, diri ini sentiasa leka dan lalai dibuai godaan syaitan.

Syukur,Allah s.w.t telah memilih saya untuk menyertai Daurah Opening bermula 16-18 Mei 2011, bertempat di Pejabat IKRAM Putrajaya. Pelbagai pengisian menarik yang disediakan untuk para peserta dalam memahami dan mendalami islam. Ahamiah Syahadah (Kepentingan Syahadah), Penerangan Juz Ammar ,Amal Islami, Maalim Fi Thariq, 10 Muwosafat Tarbiyah, dan banyak lagi. Sangat Seronok!


Seronok! Kerna "Masa" yang saya miliki tidak terbuang dan berlalu dengan sia-sia. Tambahan pula, saya diberi peluang untuk mengisi slot "10 Muwasofat Tarbiyah". Syukur kerna dipilih, tetapi sugul lah juga, mengingatkan diri ini entah ada atau tidak 10 ciri-ciri muwosafat itu. Masih di dalam perjalanan. Doakan ya! Moga Allah pilih kita untuk bersama memiliki sifat-sifat terpuji itu. InsyaALLAH!

Dan seterusnya, pada 21 & 22 hb Mei 2011, saya dan bersama ikhwah-ikhwah MFI yang lain bersama membentangkan ISK (Ini Sejarah Kita) di Petaling Jaya. Seronok dan Teruja! Bukan mudah mendapat peluang untuk mendekati para peserta yang ratanya lingkungan dalam 18-20 tahun di dalam program meyuntik fikrah "faham" terhadap islam. (^^,)v

Akhir kalam, moga kita menjadi manusia yang punya erti dan nilai dalam kehidupan, bukanlah yang sia-sia, hidup di dalam keseronokan semata dalam memenuhi ruang hawa nafsu, tanpa memikirkan had dan batas sebagai seorang hamba-Nya. Wallahualam

0 komen:

Profesion Daie

Profesion Daie
Sungguh Kacak dan Bergaya.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP