Impak maksima

Friday, March 25, 2011

Alhamdulillah. Walaupun penat setelah melalui detik-detik di bengkel, diri ini akan sentiasa bersyukur di atas limpah dan kurnia-Nya, kerana penat itu juga nikmat :-)
Kadang-kadang saya terfikir, bagaimana ingin melatih diri ini untuk dimanfaatkan sebaiknya untuk dakwah dan tarbiyah? Saya teringat satu pepatah dari naqib saya:-

"Antum hanya membazir umat kalau ikut tarbiyah,tapi tidak buat dakwah"

Ayat yang padat dan tepat ke hati saya. Sejenak saya terfikir, saya perlukan impak maksima untuk memacu dan mengemudi perubahan diri ini. Tiada masa untuk bertangguh lagi, kerana bila-bila pun kita boleh PERGI.

Oleh itu, mari sama-sama berhijrah? Mari kita menjadi hamba-Nya yang lebih baik, disamping kita menjadi lebih baik, kita sama-sama mengajak para sahabat kita untuk merasai apa yang kita rasai. Wallahualam

0 komen:

Profesion Daie

Profesion Daie
Sungguh Kacak dan Bergaya.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP