25 benda tentang saya

Tuesday, November 2, 2010

25 ciri-ciri ini saya senaraikan berikutan kehendak kawan saya di dalam blog beliau. Di bawah ini adalah tugasannya, jadi saya pun lakukan. Kena jaga hati kawan demi Allah.(,^^)--

"Once you have been tagged, you are supposed to write a note with 25 random things, fact, habits, or goal about you. At the end, choose 25 people to be tagged. You have to tagged the person who tagged you If I tag you, its because i want to know more about you"

1) Mahu mendirikan baitulmuslim.(^^,)v.
2) Suka fikir untuk jadi pemimpin
3)Berimpian untuk menjadi ikhwanul muslimin yang sejati. Doakan ye.
4)Sentiasa merasai masa tidak mencukupi untuk menjalankan tanggungjawab yang besar
5)Tidak kisah dan memilih dalam hal makanan. Semestinya Suci dan Halal
6)Tidak menyukai ais
7)Berimpian untuk melihat saf surau di UniKL MFI penuh di kala subuh dan isyak
8)Suka fesyen dan barang berjenama, tapi tidak untuk fesyen yang berjenama yahudi. Boikot! Sokong barangan buatan Malaysia-Seed/Padini/etc (^^,)
9) Tagline saya-Biasa-biasa sahaja
10)Kurang menghargai pujian
11)Berharap untuk meluaskan jaringan ikhwan. Ukhwah di kalangan ikhwan sangat seronok :)
12) Tidak kepada "COUPLE". Haram. Nanti mesti ada adengan pegang memegang, sayang menyayangi. Tidak perlu lah. Saya tidak berani mengkhianati Allah s.w.t.
13)Setiap hari bertekad untuk menjadi lebih baik dari hari yang sebelumnya.
14)Sangat suka membaca. Walhal, dahulu saya paling tidak suka membaca. Terima kasih Allah s.w.t.
15)Saya sayang sangat-sangat Emak (Zaleha Bt Montel), Ayah(Rosli B Othman), Akk (Nursyahida), Din (Mohd Azizuddin), Adik (Siti Nur Sarah) dan Jaja (Syaidatul Feeza). Biarlah keluarga saya kekal sehingga ke syurga. Amin.
16)Bercita-cita untuk melanjutkan pelajaran di peringkat Sarjana Kejuruteraan Elektronik dan PhD di dalam Bidang Pengurusan dan Pentadbiran (Sains Sosial)
17)Ingin melihat Daulah Islam di bawah Fi zilal Quran sebelum bertemu Allah s.w.t
18)Berimpian untuk membawa Emak dan Ayah tersayang menunaikan haji bersama
19)Ingin menimba ilmu di dalam bidang perundangan syariah dan negara.
20)Ingin menjadi seorang pendebat yang hebat demi menyebar dan menegakkan syiar islam
21)Menanamkan tekad untuk bercakap perkara-perkara syahadatul haq.
22)Ingin memahami sebaik mungkin sirah perjuangan Nabi Muhammad s.a.w dan pemikiran As-syahid Imam Hassan Al-Banna dalam membantu ke arah khilafah
23)Saya suka kereta Ssang Yong Rexton. Besar. Boleh bawa ramai ikhwan pergi usrah,rehlah dan jaulah. Hee~~
24)Saya suka gadget. DSLR Nikon+Sony Vaio+Ipod+Blackberry+etc. Namun sedar diri tidak mampu. Jadi hanya sekadar suka:)
25)Paling penting-ALLAH TUJUAN KAMI, RASULLAH TELADAN KAMI, AL-QURAN PEDOMAN HIDUP KAMI, JIHAD JALAN JUANG KAMI, MATI DI JALAN ALLAH ADALAH CITA-CITA KAMI. InsyaALLAH (^^,)

InsyaALLAH, perubahan ini dimulakan dengan niat hanya untuk-Nya, dan diakhiri dengan,

Assalamualaikum.
Dengan itu, sehingga berjumpa lagi.
Shah Redza Rosli.
rshahredza.blogspot.com

1 komen:

Naz Al Yahya said...

tahniah friend kerna berjaya memberikan 25 fakta tntg diri ko.
Hee~ yg aku plg ingt antara sume tu...adalah item no 6, dan anda jgak tidak suka minuman bergas kan? Ingt ni...time gi kfc, ko bw soya bean. lucu :)

Profesion Daie

Profesion Daie
Sungguh Kacak dan Bergaya.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP