Rasa sangat rendah diri

Saturday, January 15, 2011

Alhamdulillah. Syukur kerana kasih sayang Allah, saya masih bernafas lagi. Hidup di dalam nikmat iman dan islam, Indahnya!! Thank you Allah. There is no word suit to appreciate everything you have gave to me. A phrase of "Alhamdullilah", means praise to Allah, is the only phrase i can say how i appreciate all of your gifts. InsyaALLAH.

Tiba-tiba rasa rendah diri. Mengapa ya? Demi Allah, saya ingin mengajak para sahabat meluangkan sedikit masa untuk berkongsi pengalaman.

Saya, Shah Redza Rosli merasa sangat rendah diri kerana saya lambat mengenali apa itu "Dakwah" di dalam islam. Saya membandingkan ikhwah-ikhwah yang berada sebaris umur dengan saya, terlalu ketara perbezaannya. Dari segi ilmu, pendidikan, gerakerja, dan macam-macam lagi. Apatah lagi bila melihat ada diantara ikhwah-ikhwah yang jauh lebih muda dari saya, tapi jauh lebih mantap dari segala aspek berkaitan perihal "Murabbi"

Saya merasa sangat rendah diri, kerana merasa ilmu ini terlalu cetek, pemikiran yang dangkal, pengurusan diri yang tidak teratur, dan pelbagai ribuan rasa yang mengenggam hati ini.

Saya merasa sangat rendah diri, kerana terfikir, "Agaknya siapalah diriku di sisi mu Ya ALLAH? Aku baru mahu mengenali jalan-Mu ya Allah"
Perasaan "Rasa Sangat Rendah Diri" memang sentiasa ada di dalam diri yang serba hina ini, tetapi, ini tidak akan menghalang diri saya untuk mendalami Da'awah & Tarbiyah. Di dalam usrah, Naqib saya telah memberi satu kata semangat yang amat bermakna bagi saya:-

"Tidak ada istilah putus asa bagi seorang Mukmin dan Daie"

Thanks for the Quote, My dearly Naqib, Abdul Majeed Zulkipli. InsyaALLAH, saya akan kekalkan rasa rendah diri ini, tetapi dalam masa yang sama, saya akan meningkatkan momentum selaku seorang "Abdullah" dan Daie. InsyaALLAH.

3 komen:

fArhAnA said...

moga tsabat di jalan D&T ni insyaallah.

SEEPOT SEEDOT said...

taksalah merendah diri...
tp jgn terlalu merendah diri...

salam.

hammatus syabab said...

assalamualaikum...
semoga abg shahreza n saya x putus asa mengejar cinta Allah dan mencari redhaNya...insyaAllah...
moga kita semua terus tsabat di jalanNya..

Profesion Daie

Profesion Daie
Sungguh Kacak dan Bergaya.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP