Tidak sedar ;-(

Tuesday, November 2, 2010

Ya Rabi, teruknya saya! barulah saya sedar dalam facebook saya terlalu banyak kekhilafan! Ya Allah, terima kasih kerana menyedarkan hamba-Mu ini. Apa yang saya maksudkan dengan kekhilafan? Di dalam gambar itu, ada aurat-aurat yang tidak sepatutnya saya letak di dalam "photos". Selepas ini, saya akan lebih berhati-hati dalam meletakkan gambar. Tidak mahu lagi ulang benda yang sama.
Malu dengan Allah s.w.t
Malu dengan kawan-kawan

Tidak mahu buat lagi.

Tahu tak? Hanya kerana gambar, kita boleh melipat gandakan pahala dan amalan kita. Allah s.w.t juga telah menjanjikannya.

"Perumpamaan orang yang menginfakkan hartanya di jalan Allah seperti sebutir biji yang menumbuhkan tujuh tangkai, pada setiap tangkai ada seratus biji. Allah melipatgandakan bagi sesiapa yang Dia kehendaki, dan Allah Mahaluas, Maha Mengetahui"-(Al-Baqarah:2:261)

Bagi saya, harta bukan sahaja dikategorikan dengan material seperti wang, harta benda, tetapi juga usaha dalam menegakkan yang hak. Gunakan medium yang ada untuk melipatgandakan amalan kita, tapi jangan sama sekali gunakan medium yang ada untuk melipatgandakan kekhilafan dan DOSA kita. Nauzubillah. Sekali lagi, Ya Allah, ku mohon kemaafan di atas kekurangan diri yang serba hina ini. Tidak mahu dan tidak akan melakukan lagi. Semua-Nya dengan izin-Mu juga, Ya Allah. Kawan-kawan, mohon kemaafan juga ya:-(


Alhamdulillah.Saya telah delete akaun friendster dan myspace. Tidak ada keperluan lagi. Terlalu banyak kekhilafan dari manfaat di kedua-dua laman sosial tersebut. Maksud saya, dari segi gambar. Sekali lagi, terima kasih ya Allah. InsyaALLAH, perubahan ini dimulakan dengan niat hanya untuk-Nya, dan diakhiri dengan,

Assalamualaikum.
Dengan itu, sehingga berjumpa lagi.
Shah Redza Rosli.
rshahredza.blogspot.co

0 komen:

Profesion Daie

Profesion Daie
Sungguh Kacak dan Bergaya.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP