Hilang

Saturday, June 26, 2010

Hilang.Itulah yang aku rasa sekarang. Aku rase sepanjang aku berada kt mfi,inilah yang buat aku rase paling down. Ade mase kte berada di atas,ada ms kita berada di bawah. Bukan susah nk jatuh, dan bukan senang nk berjaya. Dan sekarang, aku telan pahit kejatuhan yang sedang aku lalui. Perit.Memang perit.

Aku igt aku superman. Rupanya bukan. Aku cuba buat kerja yang sangat banyak dalam satu masa. Aku berpersatuan,bersukan,n mcm2 lagi. Ye,aku seronok dengan ape yang aku buat. Tp, kadang2 keseronokan tu xkekal sebab KEUTAMAAN aku sebagai pelajar xdpt aku tunaikan dengan sebaik mungkin.

Tambah2 lg bila kalah masa karnival sukan UniKL. Lgla aku rs hilang. Ya rabi, penatnya aku training pg,petang, n malam. Aku training sorang2 sampai muntah. Dalam seminggu tu xigtla baper kali muntah. N masa karnival sukan, 1st match da jmpa budak SUKMA Perlis. Ape lg,sayur r aku main. 21-9,21-11. Teruknya. N yg buat aku kecewa,aku xmampu nk dptkan kepercayaan kawan2 n coach aku utk trs main single. N last, kawan aku yg dpt men single utk game2 penentu. Ktrg berjaya masuk semi final,n aku xdpt main..kwn aku jg yg dpt main..aku terase beb. Aku bukan superman. Pstu ktrg kalah. Bile penentuan 3 n 4,turn aku lak main..sebenarnya,aku mmg da lgsg hilang mood nk main ari tu. Aku pn xtau aku kna main ms penentuan 3 n 4..tp,aku mnta maaf sgt kwn2,aku xmampu nk menang utk korang hari tu.. Jauh kt sudut hati aku,aku mmg nk sgt menang..

Dah blk mfi nie,aku pn relax2 je r..aku igt bila main,aku bleh main mcm biase.Rupenya x..Ternyata,mental aku xkuat. Aku igt ape coach aku kate "Shah,ko main da improve giler2,tp ko xdpt naik sbb mental ko xkuat"
Aku admit,betul,mental aku mmg xckp kuat. Sori kwn2,aku menyusahkan korang ms Karnival Sukan aritu..

Aku nk lupekan semua tu. Aku nk ubah diri aku. Aku nk jd lebih hbt. Aku nk usaha lebih kuat. Aku nk cemerlang dalam pelajaran. Dan aku rase aku nk stop sume aktiviti-aktiviti persatuan. Cukuplah, mungkin sampai sini je yang aku mampu sumbangkan. Dan aku rs aku xmampu nk buat kerja2 organisasi sehebat kawan2 aku yg lain.

The power to change begin in yourself. I believe i can be and do better. I can be a winner, i'll give my full effort to strive for success. Go for it, Shah Redza Rosli. Chayo~~=)

4 komen:

terjemahan said...

salam..abg shah pe kabo?.....
ala...rilek ar..bang biase la dalam pape game pon ade yg akn kalah & ade yg menang...adat permainan la.....

rileks sudey, x yah la down sgt...rezeki belom dtg lagi....

insya-allah later abg akn success....k la ...all da best ...salam..

fArhAnA said...

hari ni baca blog smue orang cakap berada kat bawah.nape ye tetibe smue orang rasa down je.saya pun sama.

tapi apa2 pun ingat Allah ade..nasihat untuk diri sndiri gak..hmm

Shah Redza Rosli. said...

Naquib:
Abg baik je..btw,thanx 4 ur support:)

Farhana:
Mmg satu kebiasaan utk kita jatuh atau naik. Tp mnjd sesuatu kejayaan sekiranya kita boleh berjaya setelah gagal. Btw,jgn lemah semangat. Kite sama2 boleh:)

L said...

waaa...buka maen aktif giler abg shah kite ni..
bgus2..sume yg blaku 2 normal je..perkara biasa..:)apadahal kn..

Profesion Daie

Profesion Daie
Sungguh Kacak dan Bergaya.

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP